Synpunkter eller klagomål
på insatsen skyddat boende

Här kan du lämna synpunkter eller klagomål direkt till Millegården. Vi tar emot klagomål från socialtjänsten, andra vårdgivare, myndigheter, skyddssökande som varit placerade hos oss eller närstående till skyddssökande som varit placerade hos oss samt föreningar och andra organisationer. 

Vi bekräftar emottagen blankett inom 14 dagar. Socialtjänsten, myndigheter samt den skydssökande får vid önskemål ta del av vår utredning. Önskar övriga ingivare ta del av utredningen får det ske genom kontakt med socialtjänsten, aktuell myndighet eller den skyddssökande själv.

Observera att vi aldrig kommer att vare sig bekräfta eller förneka att en skyddssökande befinner sig hos oss. Ingivaren kommer inledningsvis endast få en bekräftelse på att vi mottagit blanketten. 

Vi vill att du ska känna dig nöjd när du varit hos oss. Därför vill vi gärna veta vad du tycker om hjälpen och bemötandet som du har fått. Dina synpunkter eller klagomål är viktiga och hjälper oss att bli bättre.

Det är verksamhetschefen på Millegården som behandlar dina synpunkter eller klagomål.

Kontaktuppgifter

Om du anger person- och kontaktuppgifter får du en bekräftelse med besked om vem som ansvarar för ditt ärende och när du får svar. Du kan vara anonym, men får då inget svar från oss.

Placeringsförfrågan

Verksamhetsansvarig